Snart 2 månader

Jag har istort sätt varit nykter i två månader och det är ingen annan än min förtjänst. En grej som är helt självklar nu var att alkoholen var en flykt från verkligheten något jag inte saknar det minsta. Hur stor del något kan ha i ens liv utan att man egentligen vet om det. Har även insett hur fel jag prioriterat delar av mitt liv, låtit riktig vänskap nästan sluta existera allt bara för festandets skull.

Nu i efterhand kan jag helt ärligt säga att mitt alkohol intagande var ett problem, kanske var det lite beroende på att man drack starkt blir ofta att man inte känner något då och så säger de pang och man är helt lost. Varför vill man förstöra sigsjälv det går att ha roligt nykter. Nu ska jag vara ärlig igen att vara ensam/en av få nyktra under en fest är inte roligt men vet man att de kommer bli fylleslag behöver man faktiskt inte gå, ordet nej är väldigt bra. Att våga stå på sig och inte följa resten är svårt och lika så är alkohol.

Läs mer om vägen mot alkoholism man får sig en tankeställare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0