Svenska hemskrivning

Känns som om att jag inte har något liv, svenska hemskrivning en fredags kväll måste vara det tråkigaste på länge. Men ta vara på tiden måste man göra och varför då inte göra läxorna som ska in nästa vecka nu när jg ändå är hemma och mår piss.

Själva uppgiften är väl när jag tänker efter inte så svår, textmassorna man ska läsa för att hitta citat är det som tar tid och kraft. Jag kan lika gärna som jag sitter och skriver här, anstränger min hjärna och trycker på tangenterna skriva min hemskrivningen. Lite skönt att ha det gjort sedan men kommer troligen inte bli klart idag, blir troligen 5-10 sidor när jag skrivit en kladd och sedan renskrivit med alla nya tankar och idéer som hela tiden kommer.

Är inte mängden som spelar roll utan hur man formulerar sig och läger fram sina åsikter som ger betyg, skulle det vara massan som räknades skulle jag lika gärna kopiera ett ord och klistra in det på x antal sidor.

Känner att det är jätte spännande att läsa om min hemskrivning men nu är det så att jag inte har något att skriva om eftersom jag nte varit utanför dörren sen tisdags kväll. Kan passa på att påpeka att jag är nöjd med den första frågan och har nu bara två frågot plus en utredande text kvar att skriva, bara och bara är lite att överdiva med tanke på att det kag skrivit har tagit mig ca 2 timmar.

Back 2 work

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0