Prov

JA!! För första gången är jag glad över att jag pluggade i 6an - 8an för de jag hade på hemkunskapen, läraren hade i stort sätt samma prov varje år kommer på provet i morgon. Läste igenom häftet som var på 14sidor, fram och bak. Efter första stycket log jag nästan för jag såg att det stod om näringsämnena och när jag läste mer kände jag igen skiten och allt kom tillbaka till mig.

För första gången känns det inte som jag ska faila så stort på ett prov jag inte har pluggat till, är baa att hoppas att frågorna inte är helt galna och att de inte är på alla siffror som stod med, inte är de ett matte prov eller?

Lycklig om man säger så, trodde att jag skulle få sitta uppe halva natten och plugga men jag har läst häftet en gång och markerat de jag tycker är viktigt, ska bara skriva ner dem så jag inte behöver hela häftet. Sammanfattningen av sammanfattning till geografin är också klar, fyfan vad skönt inte så mycket plugg kvar bara läsa igenom allt och försöka trycka in det i hjärnan.

Nu förstår jag att det lönar sig att plugga mer än dagen innan så det finns kvar, man kan ha användning för det senare i livet. Det finns där i hjärnan lite bakom informationen man dagligen använder men den finns där och försvinner inte.

Time 4 a shower, reka vägen tillbaka till häftet och läsningen för att sedan kunna tuppa av i sängen om ca en timme.

Kommentarer
Postat av: Blondinbello

Fuck me.. borde ha pluggat då :(

2009-03-18 @ 20:50:03
URL: http://blondinbello.blogg.se/
Postat av: Anonym

Yes, känns som man kan det:P

2009-03-18 @ 22:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0