Perfekt



Människan som tidningen anser vara den perfekta kvinnan tycker jag ser ut som ett monster, inte var hon snygg. Alla tycker vi väl olika, alla har vi brister och ingen är perfekt. Men vad är egentligen perfekt? Är lite som normalt enligt mig ingen är det och vad är det egentligen. Det är bara ett ord som ska uttrycka och göra att man känner sig dålig.

Påhoppen i tidningar om Jessica S är tjock är hemskt, hon har kurvor och ser mänsklig ut, om vi tar Rachel Z (uppfan size zero trenden) så ser hon galet ut, ungefär som de där bratz dockorna man säljer i leksaksaffärerna.

Inte heller särker de självförtroendet att läsa om sådant "Kameran lägger på 10kg" personen på bilden ser ut som hon ska gå av på mitten, sorgligt. Jag har som vanligt lite dubbelmoral köper tidningen och tycker de är skit skoj att läsa om alla lögner som står i den samtidigt som jag tycker att de är hemskt.

Alla är vi bra på vårat egna sätt och att få höra det kan verkligen stärka än. Glöm aldrig att du är stark du klarar allt även de dagar då du bara vill gräva ner dig under någon sten och glömma livet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0