Kontrollfreak

Har suttit och pluggat och sorterat papper som jaf fått i de olika kurserna. Skulle man e mitt rum och skåpet i skolan skulle man inte tro att jag kunde vara ett sådant kontrollfreak. Jag vill alltid ha kontroll och ibland undrar jag om jag inte har tvångstankar, göra alla saker ett visst antal gånger eller sortera efter storlek och färg, stöd mig på små saker som andra inte ens märker.

Om vi tar min sko hylla som exempel, alla skor med klackar ska stå på övre hyllan i storleksordning, från stövlar till pumps och på den undre hyllan har jag ballerina skor stamplade på varandra i färgordning. Lika så är det i min garderob om det är jag själv som hängt in kläderna, storlek och färg.

Men inte skulle man kunna tro det om mig, är slarvig och har ofta rörigt runt mig och inte stör det mig då. Men ändå så stör jag mig på de små sakerna, böcker måste ligga i storleksordning och batterierna åt samma håll när jag lägger dem i burken. Är inget som går överstyr men ändå något jag har märkt av mer och mer på senaste tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0