Earth Hour

Glöm inte att släcka ner mellan 20.30-21.30. Många tänker väl det gör ingen skillnad om jag har mina lampor på, min dator eller tv. Vet att jag själv är sämst på att stänga av datorer har väl stängt min den här under 10 gånger, en gång i månaden skulle jag tro. Inte tänker man på att trycka på stäng av jag slår bara ihop den och läger den under sängen.

Men om alla skulle tänka till och göra något för miljön, hur svårt är det att panta sina burkar och flaskor och släcka ner innan man går och läger sig eller lämnar hemmet. Om alla tänker det är bara jag så har ni fel. Varför inte vara rädda om den jord vi har, försöka bli mer miljömedvetna. Inte behöver man bli något freak som sitter i ett träd och äter bananer men att släcka lampor kan alla göra.

Lite synd med tiden dock blir mörkt och kusligt om man släcker men varför inte tända ljus eller något. Jag ska i alla fall stänga av datorerna mellan 20.30-21.30 inte är det mycket men det är något i alla fall. Ska även bli bttre på att stänga ner varje dag men tar sjukt lång tid med alla uppdateringar som hela tiden ska göras.

Glöm nu inte gör något bra för miljön mellan 20.30-21.30 kanske märker du att det inte är någon big deal och börjar gra så varje dag. Värna om miljön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0