My way or the highway

För att säga förlåt krävs mod och för att verkligen mena det krävs ännu mera mod. För att ett förlåt ska betyda något så måste man verkligen mena det och det ska komma från hjärtat, att inse att man gjort fel är tufft att man till en början kan blunda för sanningen. Men ingen är felfri och då menar jag verkligen ingen, samtidigt som våra misstag utvecklar oss till dem vi är idag.

Jag vet själv att jag inte är direkt mogen av mig, långtsynt och envis är jag "my way or the highway" brukar de ofta bli, förr eller senare lugnar jag dock ner mig, de flesta personer som jag bråkat/bråkar med fölåter jag fast det självklart efter vad de gjort. Fast allt är självklart efter hur jag själv mår om jag förlåter/inte förlåter en person, att sätta sin egna hälsa och välmående först är numer ett för mig, egoistisk eller inte men mår jag skit mår de i min omgivning skit....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0