Förälder när?

Ja vilken ålder är egentligen bäst att bli förälder?

Jag tror man är redo och mogen lite olika beroende på hur man är som person. Att vänta tills man blir 67 som världens älsta förstabarnsföde mamma gjorde tycker jag är fel. Idag 2.5 år efter att hennes tvillingar födes är hon död, framtiden kan man inte framspå men sunt förnuft kan man väl ändå ha. Varför väntade hon så länge med barn, hon fick ändå sina tvillingar genom att ljuga om sin ålder (ofta men inte kollar sådant nogrant) och genom provrörsbefrukning.

Carmen Bousada som hon heter har gett kommentarer så som "Min mamma vart 103" då kopplar jag det till att hon trodde att hon också skulle bli gammal men som sagt ingen kan förutse framtiden. Tycker dock det var väldigt egostiskt av henne att föda barn så sent, vad har hon gjort hela livet. en fråga som ploppar upp i mitt huvude är om hon vart gravid så sent bara för att bli lite av en kändis, folk gör iadg nästan vad som helst för att få sitt namn i tidningen och på andras läppar.

Visste finns det friska välmående 70-80åringar men inte tusan orkar de ta hand om små spädbarn, folk gnäller över att endel blir föräldrar när dde är så unga att de kastar bort sin framtid och liknande. ska väl ändå nämna att carmen Bousada fick väldigt mycket kritik när hon vart gravid och födde sina tvillingar. Tycker väldigt synd om barnen som har fölorat sin mamma vid en sådan ung ålder och vad kommer egentligen hända med barnen, fosterfamilj eller avlägsen släkting?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0