Täby C

Som ni många kanske redan vet ska Täby centrum bli större. Såg en film på http://www.newtabycentrum.com/default.asp om hur det kommer att se ut. Nog för att jag är för shopping men enligt mig är det lite överdrivet.

I somras var jag i Mall och Asia, fick veta att det skulle ta minst tre dagar att gå in i alla affärer. Är det mot en sådan utveckling vi är påväg mot, vem har behovet av att ha det så stort?

Redan nu har mindre butiker svårt att få det att gå runt i centrum, vad kommer hända om det blir större? Täby C är redan Sveriges kanske Nordens största inomhuscentrum. För en person som nästan är uppfödd i själva centrumet verkar det inte stort men om man skulle tänka efter är det gigantiskt. Störst är det för att man räknar mer kontorslokalerna som byggnaden också har.

De flesta affärenrna finns där, alla möjliga affärer finns vad är det som ska öppna nytt. Lite renovering och utbyggnad av Bio salongerna skulle inte vara fel men inte måste man göra värsta glasskapelsen som påminner lite om Mall of Asia.


När jag ändå håller på kan jag berätta lite om Mall of Asia som är Asiens största köpcentrum och byggt på vatten. 




Bilden ovan är tagen från en uteservering i själva köpcentrumet. Lite häftigt att allt är byggt på vatten och även svårt att tro.

Men inte ens ett shoppingfreak som mig tyckte det ar roligt att gå runt bland 100tals butiker, hela tiden var man tvungen att gå genom spärrar där de kollade dina påsar och väskor även kroppsvisitering. Bombhundar som går runt och vakter överallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0