På fötter

Ja nu är man på fötter igen, att ha ont i magen och inte veta varför (allergi troligen) suger.

Inte ens en vecka han jag vara i skolan innan frånvaron kom, närmare 6-7 timmar om inte mer. Har inte hänt så mycket medans jag legat hemma i min säng mer än att telefonen gått varm. Inte är det roligt att bli väckt runt halv 12 av att det ringer och att mobilen ligger under sängen. Men i morgon bär det av till skolan, blir psykist störd hemma i min säng.

Jag läste går av Fickmannen från Norge, Norges väsrsta pedofil. Han står in för rätta efter att ha förgripit säg på mellan 50-100 barn om inte mer. Ändå stod det att han riskerade 21! års fängelse. Borde inte en sådan person ha livstid, vet inte om Norge har som Sverge att listid är ca 25år. Alla kan ändras, alla har rätt till en andra chans blablabla, när han kommer ut från fängelset kommer han inte få jobb, folk kommer hata honom och han kommer behandlas som en brottslig. Varför kan han inte bra sitta kvar inne?

En livstids dom ska betyda livstid och inte 25år. I USA kan man bli dömd till flera livstidsdomar och döden dubbelt upp, lite överdrivet men ändå bättre än livstidsdom på 25år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0