Mitt hat växer

Mitt hat mot SL växer, de som hört mig missa bussen eller liknande vet hur stort hatet är. En sak jag tänker på när jag missr bussen eller sitter på bussen är att om det är en äldre person eller någon med barnvagn väntar bussen.

Om vi tar i morse som exempel så var det en mamma med barnvagn som sprang mot bussen som vänligt svängde in på stationen och väntade på henne. Hade de varit jag som kommit springandes hade bussen bara bränt förbi mig, skrattat och tyckt att jag förtjänade att gå den dryga km det är till slutstationen.

Alla gör väl missar men idag när jag skulle hem  så springer jag till bussen, tyckte det var mycket konstigt att den inte körde och det skulle visa sig finnas en bra anledning. Busschaffören som skull byta av den andra hade inte kommit, den chaffö om hade köt ringde och skrek i telefonen så hela bussen måste hört. Inte kom det någon och smart som jag är går jag av bussen för jag vet att den efter kommer om 2minuter. Fullt och äckligt trångt är det sedan när folket från första bussen ska på nästa buss som redan var halv full. Tror ni inte första bussen kör om oss sedan när man nästan är hemma.

Som så många gånger innan är jag sur på SL, kan inte förstå hur jag ska klara mig i 2,5 år med att åka buss varje dag.

Kommentarer
Postat av: Agnes

haha, jag vet vad du menar ;)

2009-01-16 @ 17:23:22
URL: http://bokstavsbarnets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0