Inte igen

Jag måste verkligen göra något åt mitt shopping beroende. Klippa sönder kortet eller sätta gräns på kortet, något måste göras och det nu.

Undrar om det är om det går i arv, de som träffat mig och mina mamma vet hur lika vi är, inte bara bara till utseedndet även till sättet. Misstänker att min shopping sida och älska skor sida kommer från henne. Det blir som att det rycker i fingrarna när jag är i närheten av en affär, jag vill bara in kolla på kläder/skor och dra kortet.

Dagen började bra tills min kära far kom in till mig och skulle fixa med banken, varför han har baken i min data vet ifan. Men fick då höra att mamma skulle till Täby centrum, mitt andra hem. Viste att min foundation började ta slut så gastade att jag skulle med. Men väl i centrum går man in på  h&m och tror ni inte jag ser massa saker jag vill ha men lyckas ändå ta mig fram till sminket utan bekymer. Problemet uppstod när de inte hade det jag ville ha. Vidare till kicks gick jag, passerade även s.a.t.s som gjorde reklam, funderar på att börja träna där.

Irriterad på tanter som inte vet vad kö är inne på kicks hittar jag mitt smink betalar och går vidare till Gina tricot. Var ute och letade efter en vit kort tröja men nej jag hittar istället två svarta tröjor som jag älskar, den vita klänningen fanns dock bara i L vilket är lite stort:p

In på H&m igen väntan på min mor som aldrig vill komma, varv efter varv går man han i kassan måste ha trott jag var galen men men varför bry sig. Hittade ett par skor(!) som faktiskt var snygga men har redan sådanna nästan så var bara att blunda och gå vidare.

Som ni kanske märker (kred till er som orkat läsa allt) är det nästan som att varorna talar till mig "Hanna, köp mig, ta mig, välj mig". Jag låter helt störd och det är därför jag tror jag måste göra något åt mitt beroende.

Kyss på er kanske skriver senare ikväll men ska ut och leva livet så vet ej om tiden räker till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0