Hur tänker man?

Hur tänkte man är?

Hur tusan tänkte man när man stoppade in en häst i baksätet på en bil, verkar lite komiskt men är som djurplågeri. Hur fick han  ens in hästen i bilen, 120kg kan man inte bara lyfta hur som helst. Jag tycker de är trångt om man sitter tre eller försöker sova när man sitter i baksätet, hr trångt måste det inte varit för hästen.

Hur sjuka människor finns det inte, inte för att jag är djurens bästavän men de har fan också rättigheter.

Många knske har sett olika filmer på hur man tar pälsen från djurna, det är riktigt vidrigt och jag kan inte förstå hur man kan komma med ett argument som de här då "en pälsjacka hller 15-20år medans en vanlig jacka använder man bara et år, därför är päls bättre för miljön"

Djuren flås levande inte dör de på direkten heller, de ligger utan päls och lider. Tortys när de gäller människor är i de flesa länder förbjudet men att flå skinet av ett djur har man inga som helst problem med.

Päls är inte ens snyggt, mår illabar jag ser de, tänker på gamla tanter från Östermalm med sina stora pälsjackor som går er till fötterna på dem. Om man nu måste ha päls, köp fusk. I den frågan tycker jag miljö förstöringen är bättre än djurens lidande. Man kan alltid göra något att miljön men att tortera djuren på det sättet är bara grymt och fel.

Många är emot djurförsök, testar smink produkter på djur men samtidigt bär dem päls eller skin, är lite dubbelmoral nligt mig. Djuren lider lika mycket om kanske inte mer när det handlar om pälsindustrin. Alla har vi någon gång skrapat upp ett sår oh känthr ont det gör, tänkt di då få all ditt skin bortdrget ara för att någon människa ska bära ett extra lager på sig.
Tänk er för innan ni köper produkter, tänk ännu entanke innan ni köper något med päls eller skin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0