Går inte

Ibland undrar jag varför jag valde sam eller valde att gå i skola överhuvudtaget. Jag är verkligen sämst på att plugga, samma miss om och om igen, jag lägger mig i sängen somnar och skjuter upp allt till sista dagen.

Känner mig seg och sliten, längtar extremt mycket efter sommarlovet då man kan sova ut, liten trist är det väl att jag har mini lov nästa vecka. Samhälls provet i morgon orkar jag inte plugga till och spanskan på fredag kan ag bara drömma om.

Hur lyckas alla lärare sätta alla grejer samma vecka. Det är inte bra för någon vi elever har inte tid att fokusera någon längre stund på uppgiften, rörigt i huvudet och sura blir vi.

Visst Sam är en plugglinje och jag är ingen pluggis men ibland änns det helt meningslöst. Man får andra tankesätt och man kan koppla samman mer saker men allt vi ska lära oss kommer vi glömma när det är sådant stress, varför lära om man ska glömma....

Även fast det känns jobbigt, tungt och som det inte går framåt så försöker man vara positiv vilket inte alltid är det lättaste. Tänka framåt och på nästa vecka då alla prov oh inlämningar ska vara gjorda, lite stress me ändå skönt. Behöver inte läsa några direkta texter det mesta har jag redan i huvudet, formuleringen så att det blir rätt på pappret är det sm är lite jobbigt.

Tillbaka till verkligheten och bort från bloggen sköna sida


Kommentarer
Postat av: anna

håller helt med dej hanna! <3

2009-01-27 @ 15:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0