Skor

Jag har lite för mycket tid nu när jag inte mår hundra, tankarna bara svävar. Har kommit fram till att man kan se väldigt mycket på ett par skor, personen som bär dem kan man redan av en blick på skorna veta hur resten ska vara.

Stövlar med liten klack sitter ofta på tonåringen, skorna utan snörren på gamlingen m.m. Kanske är det bara något allmänt men jag tycker skor är så mycket mer än bara skor. Väntar bara efter våren så man kan sparka av sig vinterskorna och börja alla klacks, och ballerinaskor.

Egentligen säger allt vi har på oss och hur vi rör oss vilken sorts människa man är, allting påverkar och målar upp en bild. Vem har inte trott sig veta exakt hur en person ska vara bara för man sett honom/henne röra sig eller vad de har för slags kläder, chocken man får när det senare visar sig att men är ute och cyklar. Alla förväntningar och tron om att vi vet allt finner jag störande. Alltid ha höga förväntningar gör en bara deprimerad för de inte alltid kanske blir så bra.

Kör lite på att inte ha förväntningar varken bra eller dåliga, inte det bästa sättet men man blir inte besviken särskilt ofta och det blir dubbelt så skoj. Det är upp till individen själv att göra det bästa av saken och om man har höga förhoppningar men väljer att sitta i ett hörn kan man skylla sig själv, andra gör inte jobbet åt dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0