Vilket rättsystem

En flicka som vart våldtagen och anmälde de, nu lägger man ner utredningen och mannen går fri bara för att bevisen kan inte fälla honom, även fast flickan lämnade uppgifter och satt igenom timmar med frågor hon fick. Idag är hon död på grund av självmord bara timmar innan hon och våldtäktsmannen skulle mötas i rätten. Är det verkligen rätt att han då ska gå fri, alla vet vad han gjort. Men hans dom byggde på att flickan var med och berättade och för att hon begick självmord och inte kunde delta går han nu fri.

Är det bara jag som tycker det är fel att mannen går fri även fast flickans syn på allt finns på film, tydligen räkte det inte som bevis. Men va fan liksom hon hade väl sagt exakt samma sak i rätten, vi lever i en väldigt konstig värld ibland då man ofta kan ifrågasätta rättsystemet, fungerar det verkligen så bra som man tror. Hur många skyldiga sitter oskyldigt inne och hur många går fria fast  bevisen skulle räka till åtal.

Varför är livstid ca 25år och inte hela livet, varför heter de ens livstid om de bara är 25år, borde de inte då heta 25år. Känner hur jag blir irriterad på allt nu så ska sluta skriva innan jag vräker ut mig något helt galet och som jag senare kommer ångra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0