Spanska kan ta sig

Var så extremt trött och skulle ta en powernap för att ens kunna öppna boken och koncentrara mig, valde at prioritera matte så började med det när jag vaknade efter 1,5 timme! På grund av lite saker som hänt så var mycket borta som jag var tvungen att läsa in igen, jag vill verkligen förstå och kunna banka in det i skallen så det vart att jag pluggade matte.

Klockan började närma sig 21.30 och jag känner verkligen att jag orkar inte mer och om jag ens försöker få in mer kommer hjärnan att säga upp sig, 60glosor i spansa väntade då på mig. Hstoria prov, sten prov kanske inte så stort men måste ändå kunna det, matte prov och ca 60 spanska glosor denna vecka. Var lite tungt i början på veckan då jag insåg att det skulle bli rätt mycket och jag brukar kunna orka med det mesta men nu känner jag att det tar stopp. Blir lite hysterisk när jag är trött och inte orkar mer så dyndrar ner till mina föräldrar och står och skriker att jag orkar fan nte plugga mer och att alla är störda som tror att klarar det, har väldigt höga krav på mig själv i matte speciellt. Satt och prata med pappa som erbjöd sig att hjäpa till att plugga spanska, han tyckte dock jag skulle prioritera matte och sådant mer han vet att jag hatar spanska och att det kanske vart lite för mycket.

Lite gammalt skit drogs ändå upp hos kuratorn kändes väl lite jobbigt, hela tiden är jag håller jag på med något, hinner inte ta det lugnt. Märkt de att jag pallar inte stress men det är samtigt ett sätt som försvarar mig själv på, nu n'r ag ligger i sängen och vet att jag inte behöver gå på spanskan i morgon (pappa skulle sjukanmäla) så släpper lite av min stress och alla känslor svämar över i kroppen. När jag ligger i min säng på kvällen kan tankarna ibland sväva iväg kanske inte mot allt så glada saker så som gamla minnen man helst vill glömma. Har aldrig haft tid att bearbeta sådant skit är väldigt snabb på att få kontrollen igen och trycka ner allt, när jag sedan kan kopla av så kommer allt upp till ytan och det brister, så som det gjorde ikväll.

Nu ska jag sova igen så jag orkar upp i morgon och klarar sten- och matteprov

Puss god natt<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0