Mänskliga rättigheter

"Kina och de mänskliga rättigheterna"

Det är första frågan på min hemskrivinig. Frågan är bara hur man ska kunna formulera ihop en text om det när landet inte har mänskliga rättigheter, ledarna i landet kan göra som de vill kasta alla i fängelset eller varför inte blockera facebook. Lite är det dock vårt egna fel, varje dag hör man prat om Kina och hur de är där. Ändå är det vi som flyttar ner våra fabriker till ett land där man vet att de har barnarbete och där människor ibland får jobba under slavliknande förhållanden, måste vi inte tänka lite på det också och inte bra tänka på summan som kommer på räkningen.

Är ungefär så långt jag har kommit i mitt tänkande och skapande,

"En glasbubbla påväg att spricka, så skulle jag beskriva dagens Kina. Ett land där mänskliga rättigheter är något som endel knappt hört talas om ännu mindre tagit del av." Så börjar i alla fall hela min text och nu ska jag bara sitta och få tankarna tillbaka på banan igen och inte tänka på annat typ vilka skor jag vill ha och tänker köpa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0