Kan inte sova

Ligger i min säng med tårar i ögonen, som många av er redan vet älskar jag småbarn, inte som någon pedofil.

Varför ska världen vara så orättvis, varför ska de oskyldiga dö, varför?

Vikor 1.5år dog imorse på sjukhuset på grund av sin cancer, vem vet hur mycket han fick lida med tanke på sin ålder. Mer än halva sitt liv fick han bo på sjukhuset, lära sig gå och prata. Man gjorde även om hans napp så han kunde få syre genom den. Han lyckades bli frisk från cancern som dock kom tillbaka, denna gång gick den inte att få bort, familjen ville att Viktor skulle få somna in i hemmet, han led inte sa man och de visste att han bara hade dagar kanske bara timmar kvar. Det fanns nu inget man kunde göra men ändå fick han inte åka hem, kommunen hade ingen hemvård för barn.

Kan inte ens föreställa mig hur de är att få ett sådnt besked, ditt barn har kanske någon timme kvar av livet, finns inget vi kan göra mer än att vänta på att han somnar in. 

Varför ska världen vara så orättvis, vad har ett oskyldigt litet barn gjort, hur hemsk jag än låter nu så tycker jag fan att mannen som våldtog flickan men nu går fri (läs tidigare inlägg) får leva ett hyfsat normalt liv. Varöfr verkar de hemska hända oskyldiga, finns det ingen rättvisa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0