Usch

Vem är så elak att man väljer att lägga ett terminsprov i matte första lektionen en måndag. Vi har ett socialt liv och vill gärna ha tid för annat än plugg, vi vill ha möjlighet att träffa kompisar eller bara ta det lugnt. Hela söndagen är nu förstörd för att jag ska ha matteprov i mogon, vet redan ändå hur det kommer att sluta, kommer sitta och snegla lite mot min mattebok men inte orka öppna den. Jag har ändå hyfsat lätt för matte tycker synd om de som har svårt för matte.
Prov på måndagar borde vara förbjudet, man kan plugga innan helgen och bla bla bla grejen är den att det inte är en sak man ska göra och allt tar sin tid. Vilken vuxen människa skulle vilja sitta hemma sin fria lördag/söndag och förbereda måndagens arbete. Enligt mig är helgen en chans att ta det lugnt, ladda batterierna och inte tänka på skolan.

Inte har jag öppnat matteboken har haft fulltupp med att baka med Theo. Tror det tog fem minuter innan han tröttnade och satte sig och åt glass medans jag fick fortsätta att kavla ut degen, trycka ut formerna ville han minsan göra mitt i tyckte han var bäst... Men att äta upp degen och de färdiga pepparkakorna var mer lockande för den lilla pojken, hoppas att han inte får ont i magen.

Nej men nu måste jag se på film till morgondagens svenskalektion

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0