Vad är fel?!

Hur mycket man ska tro på tidningarna är varierande men man kan i alla fall få en liten bild av vad som hänt. Har nu hunnit blädra igenom tidningen lite snabbt, hälften av alla rtiklar handlar om att personerna i samhället gör fel eller inte reagerar på att andra gör fel. Fastnade för en artikel där det hade varit en gruppvåltdäkt på en 14-åring i England. Hur mycket som är sant vet men inte men med tanke på att killarna som utföde brottet erkände måste det ligga sanning i det.

Hur sjukt är det inte att folk inte reagerar när någon skriker och man ser att personen i fråga inte vill. Om man ska vara ärlig så tror jag inte att man vågar göra något själv men man kan ringa polis eller något man kan vara helt anonym om man så vill, jag kan inte förstå hur man kan leva med att man sett något gå väldigt fel utan att anmälla det. Visst kan det vara läskigt och skrämande men vad är det inte för personen som blir drabbad?

Jag tycker det har blivit lite accepterat att inget göra o något händer men alla har i stort sätt mobil idag och hur svårt kan det vara att plocka upp den slå tre siffror och anmälla...

Sitta och sägadet här gör ingen skillnad jag vet själv hur jag är jag skulle inte heller våga ingrippa men jag tror i alla fall att jag hade ringt polisen.


De personer som känner mig har säkert hört det här många gånger...
Det var ca ett år sedan och jag gick och prata med kompis i tele på väg till centrum, jag är nästan framme ska bara gå över järnvägen så jag kommer på rätt sida av stationen som ligegr i centrum. Helt plötsligt ser jag hur en hund kommer springande rakt mot mig och jag som har riktig panik för hundar skriker i panik och sätter händerna för ansiktet, min kompis tror jag blir överfallen. Känns som timmar medans hunden står där och hoppar upp mot mig medans jag skriker och gråter skakar som ett asplöv, ägaren till hunden springer inte ens efter hunden eller gör några försök att ta bort den från mig inte heller ber han om ursäkt eller kopplar sin hund.

När man går i centrum tycker jag fan att man kan ha sin hund kopplad spelar ingen roll hur snäll du säger att hunden är, alla vill inte ha din hund uppe i ansiktet...
Det blir lite som om alla bara tänker på sig själva, visst måste man få vara egoistisk ibland men inte heller får man glömma bort sin omgivning...

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0