Orkar inte

Vill bara informera er om att jag kommer inte klara morgondagens prov i matte b eller historia har gett upp hoppet om att vara positiv, huvudet värker och jag har inte hunnit gå igenom allt till matten inte ens öppnat historian. Jag ger helt enkelt upp. Har höga krav på mig själv och har alltid haft det men ibland måste man bara släppa allt hur svårt de än är. Ibland är det så att jag får panik för att det blir för mycket och stressen kryper närmare. Tillsslut orkar jag inte mer utan blir skit besviken och vill bara lägga mig ner i något hörn och gråta.

Har på senare tid blivit bättre på det men fortfarande finns det kvar i mig, att bara få förvinna och vara för sig själv är något man måste ge sig själv tid för. Sedan jag började gymnsiet har jag ca en gång i månaden någon helgdag (söndag inte inräknat) varit hemma för att plugga och bara vara för mig själv och det är något som är otroligt skönt.

För att bli lite gladare och trevligare bestämde jag mig för att läsa en mycket välkänd blogg

"Tror du att dina läsare påverkas av det du skriver?

Ja. Speciellt de yngre påverkas ganska mycket. De är nästan som små "Kissie-kopior", de köper samma kläder som mig, samma blonderingsmedel etc. Visst det är ganska kul, men det får inte gå till överdrift. Bara för att jag gjorde en läppförstoring så vill jag inte att alla andra ska göra det också. Dessutom vill man ju inte att alla andra skall vara som en själv."

Började skratta högt för mig själv som jag gör när jag tycker något är roligt, kanske är det tröttheten eller så är det att jag tänkte på alla små fjortisar, mini Kissie eller som hon säger kissie kopior.

Kan helt ärligt erkänna att jag läser hennes blogg när jag känner mig nere och vill skratta lite, jag är väl inte elak som person men jag tycker hon verkar helt blåst speciellt efter att ha sett film på henne på youtube. Vad finns att se upp till, ingen kan vara perfekt och alla har brister ursäkta ordvalet vem fen vill vara fjortis. Att se upp till någon som tycker att utsidan inte är allt men ändå bantar, solar solarium, förstorar läpparna och vad mer har människan gjort? Jag tänker nu inte bara på just henne, inte ska man tro allt man läser och hör men de flesta människorna som syns i media är på något sätt omgjorda om de inte lagt sig under kniven hos doktorn ändrar datan "felen". 

Skratta eller gråta vad ska man göra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0