Hur tänker man????

Att döpa sin son till Adolf Hitler och tycka att man ska glömma det som hände uner andra världskriget låter i mina öran helt sjukt.

Pappan till sonen motiverar sitt val av namn så här "jag ville ha ett namn som är helt unikt och vi måste gå vidare och glömma vi lever i ett nytt årtionde. Jag är inte heller nazist"

Föräldrarn kunde ha hittat ett unikt namn själva men de var säkre på att ingen någonsin skulle döpa sitt barn till just Adolf Hitler. Jag tycker de är brist på respekt och att man inte tänker på framtiden. Den nu 3åriga pojken kommer att växa upp gå i skolan och läsa om andra världskriget, vad kommer hända när han vår reda på vem A.H var. Att glömma är helt respektlöst att göra, hur mycket människor som offrade sina liv och vart avrättade.

Jag kan inte heller första att det är lagligt att döpa någon till A.H i och för sig var det i USA men i Sverige var det för något år sedan ett stort ståhej över att ett par inte fick döpas till Metallica, eftersom de skulle ledda till något med Rockgruppen.

Paret som döpte sin son till A.H har även två döttrar även de med väldigt "konstiga" namn, alla någon sorts ledare som gjort något fruktansvärt mot folket. Ibalnd förstår man sig inte på folket.
De funderar på att flytta från USA eftersom en bagare vägrade göra en tårta med A.Hs namn, förstårligt enligt mig men de gick ut i media och ett stort rabalder utbröt, suck säger jag och tänk efter innan ni namnger era barn, de är inte ni som ska leva med just de namnet de är dem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0